hejelsa.blogg.se

Skapligt med virrvarr!

Kategori: Allmänt

Jag har verkligen inte bloggat på 5 dagar. Jag är verkligen en katastrofal bloggare. Men det skiter jag iii! :D Jag bloggar när jag vill, för att jag är cool 8)

Jag är jättejättejätte förskyld, och har säkert haft feber sen typ fredagkväll, men det är svårt att veta utan termometer. Har iallafall hostat, snorat, frysit och varit utmattad sen dess, och inatt vaknade jag efter 1,5h sömn och kunde inte somna om förrns jag tog en fet Forte Alvedon 5-6h senare. Inte kul alls.
Men jag pallrade mig iväg till skolan, och ojski vilken dag det blev! 

Vi har ingen engelska den här veckan, och våra klassföreståndare ställde in klassrådet så att vi fick sovmorgon till 11.10. Sebastian började också 11.10, men tror ni inte han skulle dra iväg till sitt klassråd halv 10 ändå? Dryg. Jag hade behövt lite till sömn. Som tur var satt Julia också på skolan så tidigt så jag hände med henne. Gick och mötte Klara gjorde vi också, och frös ihjäl. 
Matte var vår första lektion, och jag gjorde som vanligt inte så mycket alls. Fast den här gången var jag helt död också. Typ dödssjuk. Maten var jätteäcklig - Gehören gick jag och Klara tidigare från så vi hann med tåget till Ockelbo, där hon skulle lämna sin gamla telefon till en köpare. 

(Det är nu dagen börjar skruva sig!)

När vi suttit på tåget ca 10 minuter får Klara ett sms där hennes köpare säger att hennes dotter blivit sjuk och kräks så hon kan inte komma och hämta telefonen. Jaha, vad gör man då liksom? Redan på tåget påväg. Okej, vi kliver av i Bollnäs och går en sväng på stan och äter, tänkte vi. 
Så vi kliver av i Bollnäs, och utanför dörren tänker jag: "Stoppa jag verkligen ner min plånbok i fickan?" Vilket jag inte hade gjort, så det var bara att kliva på tåget igen, och där låg den på sätet (under en tjej.. :P). Tåget börja rulla, och vår nästa plan blev att fördriva tiden i Kilafors.
Tåget stannade, vi klev av, gick en liten bit, knäppte ett kort och tänkte: "Vad friden kan man göra här?" Ingenting, kom vi fram till och sprang tillbaks till tåget, och tänkte att vi åker nog helst till Gävle och väntar på nästa tåg, där finns det iallafall saker att göra. 
Efter bara nån minut ser vi att det kommer in ett tåg på andra sidan perrongen.. "Ljusdal" står det på det. Och swosh sa det, så satt vi på det nya tåget, för vi tänkte att Bollnäs är nog fortfarande den bästa idéen. 
Denna gång glömde vi ingenting! Och vi gick på stan i lugn och ro, och käkade på Max som avslutning på den knepiga eftermiddan vi haft. 





 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: