hejelsa.blogg.se

Live från Åsen

Kategori: Allmänt

Saturday night och jag befinner mig i Edsbyn. Tredje helgen i rad jag är hemma nu, ovanligt! Men kommer ju ha sceniska rep typ alla helger fram till teaterpremiären nu, så tänkte att jag borde dra en svänga till mamsen och papsen medans jag kan.

Kom alltså hit till byn igår vid 17 snåret. Slutade tidigare och insåg att jag skulle behöva vänta nästan 2 timmar på tåget, så jag kollade upp busstider och lifta med PO till station där det gick en buss till Bollnäs 10min efter jag kolla! Så där var vi snabb! :)
Kvällen spenderades med mamma, pappa och Gladiatorerna. Killutmanarna var sjukt grymma båda 2 den här gången! Jag blev helt såld på en av dom, Knasen! Han var så grym! Han lyfte runt på Gladiatorerna som om dom vägde max 50kg, och han var jätteglad hela tiden. Blev lika sprudlande lycklig efter varje gran han tog poäng i, och han tog poäng i alla! Grym snubbe.
Idag har jag varit hos Pauline och ätit tacos, snacka massa skit, spelat Just Dance och nostalgispel på datorn. Vid 7 kom även Edith. Då satte vi igång Dear John på TVn, men vi prata mest och hade filmen i bakgrunden :P
När jag kom hem var jag tvungen att rita ett öra till mamma. Hon skulle ha det till Söndagsskolan, och när hon försökte såg det ut som en karta ungefär.. Så nu har jag fixat det, och snart är det nog dags för sängen.

Det var alltså min helg hittills. Imorrn hoppas jag på att hinna köra lite bil innan jag åker till Ljusdal och återförenas med min älskade än en gång. Vad gosigt, längtas.


Min sötnöt <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: