hejelsa.blogg.se

Långt inlägg om en lång dag

Kategori: Allmänt

(Onsdag 20/3 (tidsinställt))
Knepig dag, sjukt knepig dag! Men en sjukt rolig dag. 

Jag och Klara började dagen men att börja bygga på en stenbrunn till teatern. När PO skulle leta material till oss så slutade det med att han tog en man och en tant på sight seeing i musikhuset..(??) Och sen tog det en bra stund att hitta tapetklister också. Så det tog en stund innan vi kom igång!
Vi gjorde alltså stenar av tidningspapper och tapetklister, och satte fast på 4 stora frigolitskivor som vi ska limma ihop sen, kommer bli vackert! (Vi skapade också ett hemligt budskap med brunnen, en kamoflerad anledning till att vattnet i brunnen är förgiftat.)
Att jobba med tapetklister resulterar klister i håret och på kläderna.. 
PO fixade även så vi fick ledigt från matten, så vi hann klart med brunnen.

Efter det fixade vi Klaras löstuttar till teatern. Gjord av plastpåsar fyllda med bomull, skitsnygga! Och sedan gick vi och köpte lite ditt och datt för att överleva 5h teaterrep på kvällen.

Resten av skoldagen gick ut på att kolla på en dansrepetition av nån dansgrupp. Ganska skumt skulle jag villa säga att det var.. Men man gör ju som alltid, och gör det bästa av situationen! Som att i tystnad diskutera om saker man funderar över, men inte vågar fråga. T.ex om en av dansarna åkt Vasaloppet, han såg precis ut som en skidåkare! Eller om de 2 killarna som hade vigselring var gift med varandra.. Ett tag började alla dansare stampa takten i golvet, så jag kände ett det var lika bra att hänga på! Sen var det ju lite värre att alla sluta just när jag kommit igång, så det blev ju att jag stampa lite själv där. 
Efter deras dans var klar så fick vi fråga frågor. Då så dansledaren att dom började varje dag med en Klass. Då utbrister Klara: Med glass?! 

Eftersom vi skulle ha så lång teater så fick vi middag gratis i matsalen. Dom har mycket godare mat på kvällarna än på dagarna av nån anledning.. 
Påväg tillbaks från matan så skulle vi egentligen ta upp en minibuss som vi hyrde för att åka till Stenhamreskolan och repa teatern (eftersom att dansarna ockuperat aulan). Eftersom att Klaris har körkort så skulle hon köra en av bussarna. Men den glömde vi, så vi fick springa tillbaka och hämta den i kylan. 

Vi började med att ha sångrep på skolan i ca 2h innan vi drog till Stenhamre. Väl där fick vi stå ute och frysa i evigheter för att vi inte fick komma in i aulan för nån surkärring. 
När vi väl fick börja gick det bra. Jag sa alla mina repliker utan manus! Och fick sedan beröm på facebook av en gullig Isak. Fick även en del skratt och "bra elsa!"-rop under spelandet av vår ljuskille. 
Efter 5h kan ni ju bara tänka er hur speedad jag och Klara blev. Det blev brottningsmatcher, massa skratt så vi sprängdes åt att jag fått så tjock mage, m.m. Gick även runt i Klaras baota-tuttar ett tag där, som folk tyckte va lite opassande bland barnen, men Klara ska ju ha dom sen iallafall, så jag tyckte inte det spela så stor roll faktiskt! 

Blev hemskjutsad till Föne. Vägen hem var rätt kaos, och asrolig! Tror hela bilen var nära på att sprängas av alla våra skratt. (Och såklart så var det jag som var rolig ;))
Och sen fick jag avsluta dagen på bästa sätt, att krypa ner brevid min trötta älskling och sova skönt hela natten :)



AND THEN CAME THE PICTURES:



Kommentarer


Kommentera inlägget här: