hejelsa.blogg.se

Storflytt'N

Kategori: Allmänt

Det hände så mycket igår så jag hann verkligen inte med nån bloggning. Men nu är jag tillbaks! 

Igår var alltså den stora flyttdagen. Jag och mamma hade tagit lite grejer till elevhemmet på fredan, och flyttat in sängen, skrivbordet och dom extremt fula stolarna i förrådet. Jag ska minsann ha mina egna grejer! Pappsen, Petrus och morbror Henke kom vid 12-tiden och började flytta möbler. Innan dess så hann mamma spöa mig i yatzy 3 gånger, hon fuska, närå. 
Men ja, dom kom och vi fyllde hela släpvagnen med saker som skulle till elevhemmet. Man kan ju undra hur allt fick plats i det där lilla rummet :P Men det gjorde det, och nu har jag nog så mysigt och fint som man kan få i ett sånt där rum. Det enda jag skulle vilja ändra är att ta bort anslagstavlan, men den är helt fastskruvad så det orka vi inte ta oss an.
Kan olyckligt säga att det luktar precis likadant där som förra året.

Det gick smidigt att få in alla grejer. Hade ringt jouren så vi kunde använda hissen, men Henke och Petrus tog dom stora grejera i trappen ändå :P Men det var ändå skönt att slippa springa fram och tillbaks och upp och ner med alla kartonger och påsar. 
Killarna åkte tillbaks till lägenheten för att packa i allt som skulle hem till Edsbyn. Då blev det knapert med plats i släpvagnen, så vi fick packa båda bilarna full också. Medans dom gjorde det så gjorde jag ordning i rummet, och mamma strök mina gardiner.
Väl klar så drog vi till Sibylla och åt. Maten var god med kaffet var bajs kan alla instämma på. Var kanske en tredjedel av pulvret som behövs för att det ska bli gott kaffe. 

Det sista vi gjorde innan boysen åkte hem var att spika upp tavlor (som nästan var omöjligt, spikarna gick av för väggen var så hård), fixa mitt Wi-Fi, så slipper jag nätverkskabeln på elevhemmet. Jag säger ju det, jag vill ha mina egna saker. Sen åkte killarna, och jag och mamma fixa lite till, och tillsist damsuga och torkade vi ur lägenheten. Sen sa jag "goodbye my beautiful apartment", åkte till coop och panta, och sen till Föne. 

Över allt vi har åkt hela helgen, fram och tillbaka till elevhemmet flera gånger, till dollar, pizzeria, sibylla, coop och slutligen Föne, så har jag kört! Blivit mycket övningskörning alltså! Och väldigt mycket parkering, första gången jag fått parkera nära bilar för mamma :P På de allra flesta parkeringar var det trångt, men jag slank så fint in mellan 2 täta bilar. Stolt. 

I knappt ett år fick vi iallafall bo i vår underbara lägenhet.
Några månader på elevhemmet gör nog inte så mycket om jag får en jättemysig etta till hösten. Men då ska jag finna mig en sån å! Och nu är jag hungrig.. hejdå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: