hejelsa.blogg.se

Sista natten i lägenheten

Kategori: Allmänt

Oj vilken dag det blev dehär. 
Började med att kolla på hemskt Hitlerfilm på historian, Svenskan var allmänt förvirrande och matteprovet gick skapligt bra! Hoppade bara över 3 frågor, och kände mig ganska säker på dom flesta jag svarade på. 

Mamma har ju kommit hit också för att hjälpa mig städa ur lägenheten. Hennes arrival var lite komisk dock! 
Det började med att hon kom till skolan, också gick jag ut med min nyckel till henne. Efter några minuter fick jag ett sms där det stod: "Nu har jag backat fast inne på gården. Behöver nån som skjuter loss mej. Sebben är inte ledig på nå vis?" Så då ringde jag Sebastian som lyckligtvis hade lunch, så han och hans kompis Anton åkte ner och butta loss mamma från en snödriva. (Inte mamma såklart, men bilen :P)

När jag slutat kom hon och hämta mig och Klara. Först hämtade vi nyckeln till elevhemmet, och sen åkte vi till dollar och fixa lite grejer jag behövde. Skjutsade sedan upp Klara till skolan igen föratt hon skulle fråga mattelärarn och vårat resultat, men han var visst spårlöst försvunnen :O Så nu måste vi överleva helgen i ovisshet ändå, det som vi ville undvika.. :(
Sen började alltså urstädningen. Det blir bara tommare och tommare! Jättesorgligt tycker jag. Jag skulle helst bara ville flytta rakt in i en mysig liten etta! Men istället får jag klara mej med ett trångt litet äckligt rum på elevhemmet några månader.. Tur jag har ett hus i Föne som jag kan bo lite halvt i också <3

Vi åkte med 2 stora väskor, och en stor rustapåse full med kläder till elevhemmet. Hade också en stor Claes-Ohlssonpåse med massa jox i, innehöll och kläder, jag har mycket kläder. Väl på elevhemmet flyttade vi skrivbordet och sängen m.m. till förrådet, jag ska ha mina grejer! Pax. Efter det åkte vi och åt på Michells. Min pizza var jäääättegod!  Och nu är vi hemma igen. Mamma städar, och jag bloggar.
Nu säger mamma att det är viktigare att städa än att blogga. Nån som föddes ur fel hål? Nej fy, jag skoja. Men det där har hon då fått om bakfoten tycker jag! 

Nåt som är värt att nämna! Jag körde bilen hela tiden idag, så nu har jag kört i Ljusdal också! Det fulaste var när jag åkte i rondellen, och mamma trodde att jag skulle åka ett helt varv av nån anledning, så hon sa nått om att jag kunde köra förbi en som stod framför mig påväg ut på samma väg som jag skulle ut. Aningen förvirrad jag blev?! Jao skapligt. Man lyssnar ju på morsan liksom, så det blev ett helt varv ändå, så kul. 

Nu ska vi ta en paus och titta på Gladiatorerna och drick te! Vi hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: