hejelsa.blogg.se

Nu är det måndag

Kategori: Allmänt

Tjenis! 
Veckans måndag avklarad då alltså. Skönt. Den har spenderats på skolan såklart, som vanligt.
Började med att våra klassföreståndare aldrig kom till klassrådet. Sen fullbordade jag, Klara, Julia och Tea våran egenskrivna låt på engelskan, la dit lite gulliga ooh-anden och badambadam så nu är den komplett! Bara fullständig inlärning och lite stämmor kvar så är den helt färdig sen. 
På matten hände det inte så mycket mer än att jag och Klara häftade i mitt hår. Jag lovar att vi faktiskt vill lära oss, men att vi tänker göra det på vårt eget sätt, alltså med Lars, inte Kent.
På gehörsläran fick jag det klart för mig att jag definitivt är sopran, kan t.o.m ta ett antal högre toner än sopraners högsta ton är. Men då kommer jag ju inte riktigt ner så lågt som alt-intervallet är, så det finns ju både plus och minus.
På musikproduktionen mixade vi klart våran låt, och vår nya uppgift blev att komma överenst om en fartig eller lugn låt, och göra om den till tvärtom. Spännande.
Inte ofta jag drar igenom varje lektion i ett inlägg inte! Fy vad tråkigt det skulle bli i längden.. :P

Sen jag kom hem från skolan har jag fått mat av min pojk, postat byxor han sålt, köpt juice och haft teorilektion. Där bokade jag också min första körlektion som äger rum nästa vecka! Det är spännande.

Idag har vi alltså häftat håret och varit allmänt knasiga.
Ciao.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: