hejelsa.blogg.se

Mycket bil i helgen jao

Kategori: Allmänt

Bloggtorka var det här ja! 
Vet inte riktigt varför jag har varit dålig på att blogga den här gången. Det har helt enkelt inte fallit mig in att skriva in lösenordet och börja skriva. Kan inte skylla på att jag inte haft nått att skriva den här gången, för det har jag verkligen haft.

Vi kan väl ta det lite snabbt, och börja med Lördan.
Började dagen med innebandy. Lika svettigt och jobbigt som vanligt, men också lika kul och skönt! Tog med mig 2 jättefina blåmärken på benet också. Som det ska vara alltså.
Efter innebandyn gick jag och duschade hos farmor och farfar. Det skulle va nån innebandyturnering på hallen, så vårat omklädningsrum var upptaget av små Ljusdalspojkar. Lat som jag är så orka jag inte sätta på mig byxorna, så jag gick till farmor och farfar i shorts. Fick lite blickar av bilarna som åkte förbi.
På kvällen var det bowling som gällde. Jag vann på min bana (som vanligt alltså ;)), Och min gulliga Paul förlora mot småflickorna vi spela med, meheheh ;) 
Efter det hände jag med mina fina Edsbyvänner för en gångs skull! Först snacka jag massa skit med Pauline, som alltid är lika trevligt. Ingen är lika accepterande av mina idéer och funderingar som hon, hon är lika sjuk i huvet som jag! Guld värt :) <3
Sen åkte jag, Jossan, Edith och Julia bil med Sanna och hennes nytagna körkort! Även fast jag satt där i mitten och inte hängde med allt i vad dom prata i, så är det alltid lika trevligt att hänga med dom. Det går ju alltid så långt emellan gångerna så man får nästan panik!
På söndagen hände det inte så mycket mer än att jag åkte hem till Ljusdal.

Stora pricken över i:t den här helgen är att jag kört jättemycket bil.
Och kört våran S80 för första gången också. Den är jättelätt att få motorstopp med, har t.o.m varit med då pappa har fått det med den. Men jag fick bara 2! Riktigt bra tyckte mamma och pappa, och t.o.m bror min.
På fredagkväll blev det mörkerkörning några vändor fram och tillbaka på byn. På lördan körde jag först S80n, sen bytte vi bil och åkte och hämta brorsan m. vänner som hade lanat. (Tänker inte berätta att jag nästan krocka litegrann, men det var chill. There's a first time for everything.)



Idag var det skola såklart. Och sen teorilektion. Snart måste vi laga mat här i lägenheten. Jag ska följa mitt nyårslöfte och käka lax, och tycka det är gott, nice. 
Vi hörs! Puss på er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: