hejelsa.blogg.se

Det finns så sjukt mycket jag vill göra

Kategori: Allmänt

Sitter hemma i Edsbyn nu och är sjukt rastlös. Det finns så mycket jag vill göra! 
Jag vill teckna - Grejerna är i Ljusdal
Jag vill skriva musik - Har ingen inspiration
Det enda jag verkligen kan göra just nu är plugga, och det har jag verkligen ingen lust med.

Och sen är det också så mycket jag skulle vilja göra med livet. Brukar säga att jag inte kan komma på nånting jag vill göra med mitt liv. Men jag inser mer och mer att det inte är sant. Om man tänker efter så skulle jag kunna bli nästan vad som helst. Förutom sånna där saker man måste vara jättesmart för och sånt såklart. Men jag skulle nog kunna bli nästan vad som helst av sånt som är kreativt och praktiskt, för en sån människa är jag. Många har påstått under hela mitt liv att jag "kan allt". Självklart kan jag inte allt, men jag kan erkänna att jag kan mycket, vilket ger mig många alternativ. Jag är duktig på hår, jag är duktig på massage, jag är duktig på att sy och jag är duktig på musik. Jag brukar vara duktig på det mesta som har med handarbete och kreativitet att göra. Så varför inte ta användning av det? Jag må inte ha den bästa hjärnan, men jag kan annat! 

Grejen med mig är att jag pendlar från dag till dag med vad jag vill göra. Igår när jag masserade Sebastian så kände jag verkligen hur mycket jag tycker om det och satt och tänkte på att jag skulle kunna gå nån sån där hälso-coach-utbildning eller liknande.
Men idag, då ligger min önskan på musiken.
Min kompis Petra (<--länk till hennes blogg) som går i min klass, har kommit så långt med sin musik nu. Hon skriver massa eget, har spelningar lite nu och då, hon är med i Live Karusellen, hon är med i "Systrarna" som är ett projekt unga singer-songwriter tjejer. Hon har kommit så himla långt och är så engagerad!
Jag skulle också villa ha den ambitionen och verkligen komma nån vart. Men nu är det ju så att jag har inte skrivit klart en låt sen jag var 13 år. Försöker ibland, men är inte tillräckligt amitiös helt enkelt, jag ger alltid upp innan jag får en hel låt klar. Vet inte hur många låtar jag har en vers och en refräng på. Och har glömt bort dubbelt så många för att jag inte skriver ner. Det enda jag vet med detta är att om jag nångång kommer lyckas, så har jag en lång väg att gå, och frågan är om jag nånsin kommer vara så engagerad som man måste vara.



Det här inlägget springer visst iväg. Därför slutar jag för denna gång, men just nu känns det som att det kommer bli fler sånna här inlägg framöver. Har så mycket tankar jag skulle behöva få ut. Men jag vet ju att ni inte orkar läsa längre än såhär i taget. Så nu blire en liten paus från mina framtidsdrömmar. Tjo på er. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: