hejelsa.blogg.se

Dag 8 - Såhär är jag som person.

Kategori: Allmänt

Jag hoppas du orkar läsa detta nu. Det blev ganska långt, men jag kände att jag ville ta med de viktaste delarna av vem jag är! :)



Jag är en väldigt glad, utåtriktad och positiv person. Jag har världens bästa humor och är väldigt rolig, jag är också rätt charmig och folk har antingen väldigt lätt till att gilla mig, eller väldigt lätt till att hata mig. Beror helt på hur cool personen är :) 
Vid första åsyn tycker många att jag är dryg, uppmärksamhetssökande, dryg, högljudd, dryg, flummig, dryg, konstig, dryg och.. nämnde jag dryg? Men de flesta brukar tycka om mig efter dom lärt känna mig. Sebastian är ett levande exempel :)

Man ser mig oftast skrattande, men jag kan också såklart bli väldigt arg. Jag blir sällan ledsen, jag blir arg. Men att få mig arg är inte det lättaste, jag har en ganska lång stubin. Men ibland vaknar även jag på fel sida, och sånna dagar kan stubinen vara kortare än kortast, och då bör man ta avstånd och akta sig. 

Jag är full av spännande och konstiga idéer. Och slår man ihop mig med Klara, som också har spännande och konstiga idéer, så blir det riktigt crazy. Som en vän sa till oss när vi färgade vårt hår blått: "Varför är ni så annorlunda ibland..?" Förstår hennes tanke där, och hon är absolut inte den enda som tänker så. 
I min hjärna rör sig allt möjligt. Jag funderar över saker som ingen annan skulle kunna tänka på, t.ex om min syster hade hatat mig om jag tände eld på hennes häst hon älskade av hela sitt hjärta. Och om jag delar med mig av sådana tankar till vem som helst så blir jag oftast helt dumförklarad. Som tur är finns det en till person med lika extremt konstiga tankar, och det är min kusin Pauline. Utan henne skulle jag aldrig kunna prata om sånt jag behöver prata om för att inte spricka av tristess, t.ex diskussioner om hur man blir minusmänniskor och sånt.

Jag är egentligen en sportig och ambitiös person. När jag bodde i Edsbyn var sport och träning en av de största delarna i mitt liv. Sista terminen i 9an tränade jag ca 9 pass i veckan t.ex. Men nuförtiden är jag ganska lat. Även fast jag vill ut och springa och träna på alla sätt och vis så blir det aldrig av. Jag ligger hemma i sängen och kollar på TV-serier istället. Nästa år ska bli ett nyttigt och hälsosamt år. (Om man går tillbaks i min blogg så skrev jag redan förra året, flera gånger "nu börjar mitt nyttiga liv" och "nu ska jag bygga 3kg muskler", men sånt blir aldrig av för mig.)
Ambitiös är jag fortfarande. Jag har stora drömmar och satsar fullt ut på saker jag tycker är roligt och är intresserad av. Men jag skiter helt i saker jag tycker är tråkigt, vilket inte fungerar så bra i skolans värld.

Jag älskar utmaningar och att testa nya saker. Några av mina punkter på min "att göra innan jag dör"-lista är t.ex att hoppa fallskärm, bestiga ett berg och att testa hur långt jag kan komma i Idol.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: