hejelsa.blogg.se

Avslappningsmetoden

Kategori: Allmänt

En stor fet powerpoint är vad jag ska hinna med idag. Känner inget sug alls till att börja med det nu. Måste nog göra lite avslappningsövningar a la Elsa först, för att komma in i rätt känslo- och sinnesläge för att ta mig an uppgiften. 
Dagens avslappningsövningar innehåller en Zipperall, mysmusik, massa surfande på facebook, klädsidor och online spel. Fast vi börjar med en sån här, alltid lite kul:

1. Hur gammal är du om fem år? 22 år
2. Vem var den sista du träffade? Klara
3. Hur lång är du? 171cm
4. Vilken var den senaste film du sett? PS I love you, för över en vecka sen :P
5. Vem ringde du senast? Mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Nice! Åk hem å gö klart plugget, sen kommer du, så köper vi ingredienser :)<3" till Sebastian
7. Vad är dagens planer? Historialäxa och baka pizza med Sebastian :)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, så far man allt sagt på en gång
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? På skype igår, irl nästan 2 veckor sen
11. Vilken ögonfärg har du? Bruna, men lite skiftande av lite allt möjligt i ljus

12. När vaknade du idag? 07:45 ringde klockan
13. Har du någon gång hittat en katt? .. nej men jag har sett många :)
14. Vilken är din favoritplats? Olika vart man känner för att vara 
15. Vilken plats föredrar du minst? Fängelse kanske.. hehe
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett hus nånstans på jorden med min man och 2 barn :)
17. Vad skrämde dig som barn? Ett troll jag bruka drömma om som slår ihjäl en om han ser att man har ögon. Skrämmer mig än idag. (Det här måste jag utveckla här på bloggen nå tag!)
18. Vem fick dig att skratta senast? Klara, på vägen hem
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Skulle lätt gjort de om jag haft en LP-spelare! Har velat haft en flera år. Det ska jag ha i mitt huuuus! 

20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och. Men använder bara stationära på helgerna i Edsbyn.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på vad jag känner för, och hur mycket jag fryser
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2
23. Hur många landskap har du bott i? 1, hälsingebo
24. Har du någon gång spytt på fyllan? nepp, har aldrig varit full :)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota på sommarn, sockar på vintern
26. Är du social? Japp, fast inte när jag inte vill
27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerry chocolate fudge brownie
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Byta garderob näst intill helt, åka utomlands, köpa massa saken man bara vill haaaaa. Och spara :)
29. Tycker du om Kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Ja
31. Vad dricker du till frukost? Mjölk 
32. Sover du på någon särskild sida? Nä, men ibland måste jag byta

33. Kan du spela poker? Jag måste lära om mig varje gång för de är så långt emellan..
34. Tycker du om att mysa? Älskar mys! 
35. Är du en beroendemänniska? Nä de tycker jag inte
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, kommer på 2 just nu 
37. Vill du ha barn? Ja oja
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nepp
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder
42. Äger du dyra smycken? Njava
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tuggummi
45. Vem är den roligaste människan du känner? Måste ju va nån som har helt min humor. Mig själv då I guess, heh

46. Välj ett ärr på din kropp? På läppen
47. Vad har du för ringsignal? Technotronic - Move This (Shake that body)
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Mamma har
49. Flirtar du mycket? Jag har alltid varit för flörtig för mitt eget bästa, oftast omedvetet
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma i mitt rum i Edsbyn, på nyår
51. Kan du byta olja på bilen? Tss, haha, nä
52. Har du fått fortkörningsböter? Lätt! Nä
53. Vilken var den senaste bok du läste? Håller på och läser "mice and men". Helt värdelöst 
54. Läser du dagstidningen? Nepp
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nepp
56. Dansar du i bilen? Japp! Det gör jag faktiskt
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix megapol tror ja 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? sång"läxa", typ
59. När var du i kyrkan senast? Förra Lördan, på bröllop :)
60. Vilken person utmanar du? Ingen, lägger inte detta besvär på nån som inte vill :p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: