hejelsa.blogg.se

Wednesdaythoughts

Kategori: Allmänt

Svärfar Ulf fyller år idag, så idag har jag käkat tårta minsann!



Fast nu hade jag tänkt att det här inlägget skulle handla om nåt annat än min dag, som alla inlägg gör, blir ju ganska tråkigt ändå i längden. Tänkte snarare att jag skulle dra nånting som jag satt och tänkte på i onsdagskväll, när jag satt på bänken på innebandyn..

Jag tänkte att, tänk om jag stannat kvar i Edsbyn. Då skulle jag med stor säkerhet levt ett mycket hälsosammare liv. Jag skulle fortfarande varit med i fotbollslaget, och tränat och matchat flera dar i veckan. Jag skulle spelat innebandy 1-2 gånger i veckan. Säkerligen simma flera dagar efter skolan också, som jag gjorde på högstadiet. Om jag skulle vara lika amitiös som i 9an så hade jag nog gymmat och konditionstränat nån gång i veckan också, men det är inte så säkert att jag skulle va riktigt så träningsbunden.
Men jag hade iallafall tränat minst 4-5 gånger i veckan. Vilket är lite skillnad jämfört med nu när jag inte gör nått annat än en idrottslektion i veckan.

Men hade jag stannat, så hade jag inte träffat alla fina vänner här borta. Och jag hade aldrig träffast Sebastian, inte blivit helt störtförälskad, och inte hamnat i denna underbara Lögdahls-bubbla jag för tillfället lever i. 
Så även fast jag hade varit mycket hälsosammare, fitare och snyggare om jag stannat. Så hade jag ju gått miste om massa goa vänner och en hel massa äkta kärlek. Så det är nog värt det. Nå så sjukt värt det.

Kommentarer

  • klara säger:

    Bästa beslutet på lääänge!

    2012-11-24 | 23:42:16
    Bloggadress: http://wiidmarken.se

Kommentera inlägget här: