hejelsa.blogg.se

Julafton 2012 has now passed

Kategori: Allmänt

(Blev så mycket bilder om jag skulle göra ett inlägg om dagen. Så nu har jag delat upp det, tar själva dagen nu, och julklapparna har jag tidsinställt till om en 10-15min)

Då var alltså årets julafton slut. 

Har haft en jättetrevlig dag. Började med att kliva upp alldeles för tidigt och gjorde iordning mig. Vad klar 2,5h tidigare än jag behövde, så det blev lite dötid. Gick sedan iväg till grannarna för att äta julbord, kolla på Kalles jul och få besök av Tomten med mammas sida av släkten. Dock var det många familjer borta. Alla småbarnsfamiljer så yngsta kusinen var 11år, och vi var endast 27 pers, av 54.

Vid 5 bar det av hem till oss, och efter en stund kom pappas sida av släkten, och då var vi, som alltid, bara 10 :) Umgåsning, grötätning och julklappsutdelning! Våran personliga tomte kände att det börjar bli världelöst att tomta för så stora ungar, så i år lekte jag tomte och delade snabbt och effektivt ut alla paket med tomtemasken på sned (för att kunna se nått) och ett drastiskt dialektbyte i mitten av min tomteakt. Vajjert. 

Bilder från dagen:

Morgonfix hemma:



Julbord, Tomte och mys hos Rens:


Hemmamys med pappsens släkt:

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: