hejelsa.blogg.se

Jag såg mamma äta isterband

Kategori: Allmänt

När man går från skolan till matsalen är det väldigt kallt, och ganska tråkigt. Det blir lite roligare om man skriver en sång på vägen dit. Det gjorde jag och Klara idag! Vi gjorde om "Jag såg mamma kyssa tomten".
Såhär går den:

Jag såg mamma äta isterband
Tänk om våran tomte kommit då
Men det kunde han inte gö
För han var ju redan dö
Han var ett isterband som våran mamma hade köpt
 
Men då sa jag till mamma "Spotta ut!
Det är Tomten som du äter nu"
Men ingen ser att det är han
För han är ett isterband
Som vår mamma nu har ätit upp




Kommentarer

  • emma säger:

    Fin sång;) dock tror ja att ja håller mej till den vanliga texten;)

    Svar: neeej emma denhär är bättre!!
    Elsa Jonsson

    2012-12-06 | 12:39:34
    Bloggadress: http://forskalle.blogg.se

Kommentera inlägget här: