hejelsa.blogg.se

Serious talk. Värsta uppsatsen

Kategori: Tankar och åsikter

Just lagt mig i sängen nu. Ligger här och känner ångest över allt jag ätit de senaste veckorna. Så nu har jag bestämt mig att det är slut på det här. Tänker inte ens satsa på "3 veckor godis varje dag". This is it. De 2 rader jag har kvar av dagens chokladkaka ska jag spara till tågresan hem på fredag, sen är det nog. På riktigt.
Jag vet att jag kommer va godissugen ungefär hela tiden, har ju liksom byggt upp ett beroende, eller vad man ska säga. Men från och med nu är jag verkligen bestämd på att trotsa godissuget och fylla upp det med nått annat när suget kommer. Som t.ex frukt, juiciga drycker eller helt enkelt bara vatten, sägs att det funkar med. 

Kritiserande och känsliga människor bör inte läsa detta (men jag läre skriva av mig, min blogg):
Jag vet att jag är smal, jag vet att jag inte behöver gå ner och jag vet att folk som är större än mig tar illa upp när jag pratar om att jag lagt på mig. Men det är verkligen så att jag har lagt på mig en hel del sen jag flytta hit. Nog föratt jag vägde ännu mindre just i början eftersom jag var sjuk och knappt åt på ca 4 veckor. Från den vikten har jag gått upp 8 kg. 5kg från min "standardvikt" som jag haft de senaste 3 åren. Och under dessa år har jag kämpat för att komma upp i den vikt jag har nu utan att lyckas. Men det skulle ju va i muskler. Och nu när jag står här i min "idealvikt" som jag velat haft under många år, då är det allt annat än muskler som orsakat alla extra kilon. 

(nu är det lite chilligare text som alla kan läsa ;))
Jag förstår inte riktigt var motivationen till träning tagit vägen heller. Jag har nästan alltid haft den, iallafall de senaste åren då jag satsat på minst 3 kg muskler. Men nu har det känns annorlunda. Jag har inte velat gå till skolgymmet om jag inte får nån kompis med mig. Jag har inte velat ut och springa föratt det varit så kallt. Hade tänkt att sätta igång med springning och mer gym nu efter lovet, men åkte ju på en pangförskylning och en sjuk massa läxor! Men jag tänker verkligen kämpa för att få tillbaks motivationen. Verkligen ge mig an att träna även fast jag inte har lust, få in rutiner, sluta tjocka en massa godis å joll hela tiden. 

Nästa vecka ska verkligen bli vändningspunkten för mig. Och jag ska ha det här inlägget som inspiration och peppning om motivationen börjar blekna. Och om ni kommer på mig att göra nått som går emot detta. Påminn mig! Säger jag emot, förbjud mig.



Just nu bryr jag mig inte om vad folk tycker om att jag, som är så liten skriver om de här. Även fast jag är långt ifrån överviktig så är den här livsstilen inte hälsosam och måste få en förändring, så jag tycker inte det är fel av mig att skriva om, även fast jag vet att folk kan ta illa upp. Men det är min blogg, mitt liv, och jag som bestämmer över det. Så jag tycker inte att folk ska behöva klaga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: